Så mycket saker och intryck

2013-07-19 @ 23:21:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Jag åkte ner till Antonia igår eftermiddag, efter att jag hade avklarat ett möte i stan. Vi beställde hem en pizza och korkade upp en flaska vin över en god samtalsstund. Därefter tog vi med oss vars ett vinglas och en pensel ut i deras uterum för att fortsätta på hennes måleri-projekt. Antonia sätter mig alltid i arbete när jag hälsar på nämligen. Vi hade en mysig kväll ihop och det var faktiskt roligt att måla!
 
Jag sov i Hjärup och vaknade ganska tidigt vilket gav mig tillfälle att duka fram en trevlig frukost innan Antonia hade stigit uppe, vilket var uppskattat. Vi fortsatte måla in på eftermiddagen innan jag begav mig hemåt igen. 
 
Vägen hem ifrån Lund är historia för sig. Jag skulle vilja klassa den som min mest bisarra tågresa. Vagnen luktade svett och öl men där satt jag och fick ta del tre personers, som för varandra var helt okända, mest privata händelser i livet. Det är en historia som innefattar ett fyrasäta med mig, en ovårdad äldre gubbe, en 52-årig man med bara två tänder i underkäken och en 60-årig spåtant. Det hela var en väldigt märklig situation, vilket vi alla kunde hålla med om när vi tog i hand innan vi skiljdes åt.
 
Ikväll hade jag en date med Tova. Jag var hemma vid fyra tiden ifrån Lund då jag snabbt tvättade av mig färgresterna och svirade om inför kvällen. Hemma hos Tova väntade en flaska vin och lite snacks på hennes balkong, innan vi skulle vidare för att gå ut och äta. Vi åt middag på La Cucina som bjöd på god mat och mysig stämning. Vi avrundade sedan kvällen med att gå hem till mig för att dricka Mojitos och spela en omgång Anti-Monopol tillsammans med Jens.
 
Mycket bra dagar med roliga händelser och intryck. Livet fortsätter att leverera!
 

Antona och Johans uterum och möbler under renovering
 

Balkongmys med...
 

Tovis! och...
 

Lille Vince!
 

Finaste Tova på La Cucina
 

Första gången vi spelar Anti-Monopol, som vi köpte i Ullared
 

Koncentrerade!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback