En tripp till Göteborg

2013-06-02 @ 20:33:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

 Jag och mina föräldrar bestämde oss för att köra upp till Göteborg i helgen för att hälsa på Malin. Det blev en relativt snabb visit, men en mycket trevlig sådan!
 

Vi var uppe runt 1 tiden då det var strålande sol, klarblå himmel och ca 28 grader! Vi började såklart med att äta en räkmacka på vårt vanliga ställe Sense och tog ett glas vin. Gud så gott!


Malin mötte upp oss runt 3-4 tiden efter att vi hade shoppat lite. Plötsligt väller det en ett gigantiskt svart moln och himeln bara öppnar sig.......


Vi stod och trängdes i en liten port i nästan en timme för att skydda oss mot regnet....


När vi väl komit hem till Malins & Camillas lägenhet åt vi (svenska) jordgubbbar innan vi började förbereda oss för att gå ut och äta.


Det blev Grekiskt och vi började med vitlöksbröd som förrätt.






Jag och Malin åt lammfärsbiffar, rostad potatis, zatziki, fetaost och sallad. Mums!



Efter en trevlig och god middag rörde vi oss lite längre ner på gatan för att sätta oss för att ta en drink,


Mamma strawberry daiquiri var himmelsk! 


Söta systrar! Jag och Malin tog ett glas rosé - bara för att vi drack vitt till räkorna, rött till maten och ville sluta cirkeln med rosén. Mycket logiskt.






Malin bjöd på en mycket fin frukost! Hon sköter sig, min syster.




Dagens aktivitet blev 5-kamp på Lisseberg! Det var i stort sett inget folk där, därför passade även jag, Malin och pappa på att åka Balder också. Nu när där ändå inte var någon kö!




Våra söta föräldrar som stolt skyltade med att dem hade vunnit i dem spelen vi spelade i 5-kampen.

Sedan avrundade vi vår tripp med ett besök på en thai-resturang innan vi hoppade in i bilen och begav oss hemåt. Jag kom hem vid halv 7 ikväll, till en tom lägenhet vilket var ganska tråkigt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback