Valborg i tvättstugan

2013-05-01 @ 22:01:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Hoppas att ni hade en trevlig varborg! Själv hade jag råkat boka tvättid. Så jag satt här hemma i min ensamhet med ett glas vin och spang ner till tvättstugan då och då. Personligen har jag visserligen aldrig förstått grejen med valborg, så det gjorde inte så mycket att jag tvättade. Nu har vi en tom tvättkorg vilket gör mig glad.
 
Nu har jag precis satt mig i vår fåtölj med datorn efter att tagit hand om disken i köket. Mina föräldrar har varit här och ätit middag ikväll vilket var trevligt. Vi bjöd på kycklingklubbor och pastasallad vilket blev oerhört gott om jag får säga det själv. Det blev en chokladbulle till kvällsfika också och jag fick även hjälp med min deklaration (tack mamma!). Eftersom jag har varit egen företagare ska där fyllas i en NE-blankett också vilken jag alltid är rädd för att göra fel på. Det är tur att man har sina föräldrar som kan hjälpa en.
 
På tal om mat så hade Jens fångat en lax när han var och fiskade häromdagen. Det blev så mycker roligare att äta fisk när man hade fågat den själv. Det är bra att min kära man är så mångsidig. Ena dagen krigar han och är ute och fångar egen mat att servera på vårt bord. Andra dagen är han hemma och städar, diskar och bakar bullar. Perfekt balans. Kan man be om något annat?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback