Öppenspis

2013-11-30 @ 10:25:00 Permalink Inredning Kommentarer (0) Trackbacks ()

När jag och Jens började prata om att renovera vardagsrummet för något år sedan, blev jag sugen på en sån där fusk-öppenspis. Det hade varit så mysigt och hade passat in i vår lägenhet i äldre stuk med stukaturer och låga taklister. Jens missförstod mig tydligen när jag föreslog detta och trodde att jag ville bygga en egen kakelugn (!?) - därför la vi ner den ideen. Ett halvår senare, när vardagsrummet var färdigt, kom Jens med en bild på precis en sådan öppenspis som jag hade menat och sa att vi borde ha köpt en sådan till vardagsrummet. Med en uppgiven ton sa jag till honom att vi redan hade pratat om det, och att han hade ratat den ideen. Det var i den stunden som vi förstod att vi hade missförstått varandra och har sörjt det sedan dess.
 
Men, nu hittade jag en söt liten "dekorationsbrasa" till ett bra pris och funderar på att kompensera med den. Det är ju inte riktigt samma sak, men den är fin och är ju ganska liten, så det borde inte vara några större problem att hitta en bra plats till den. Men jag får kanske suga lite på den karamellen, så att jag inte går och spontanköper ett element för att det är fint att titta på, men som inte ens får plats här hemma. 
 
Vad tror ni? Är den inte fin?
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback