vinterjackor och vardagsmys

2013-11-29 @ 08:38:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

width=
En lätt frusen tjej, med röd näsa, en helt vanlig dag på jobbet.
 
Det är snart december och det har blivit kallt. Åter igen slår det mig nu, när kylan redan är här, att en kappa är ganska klent inför vintern. Det här med lager på lager är ganska tröttsamt i längden. Jag borde verkligen införskaffa mig en ordentlig parkas. Men det har jag sagt dem senaste 4-5 åren och ännu äger jag ingen. Det är magiskt hur man kan dra ut på en sådan sak så länge.
 
Jag jobbar för fullt just nu och det är mycket sena kvällar och när jag är ledig försöker få tid till att umgås med min kära sambo. Vi jobbar så oregelbundet nu, så när vi väl är lediga ihop är det extra mysigt, eftersom vi behöver planera in det mer varsamt i vår vardag. För att ta ett exempel så var Jens ledig i tisdags och jag började efter lunch. Då passade vi på att börja dagen med att gå bort till badhuset och simma en timme, därefter gick vi hem och åt en stor frukost i godan ro, innan jens mamma och lillebror kom på besök. Super mysig tisdags förmiddag!
 
Jag drar förra helgens bravader också när jag ändå är igång! Jag var ledig i fredags och unnade mig en sovmorgon, vid lunch hade jag bokat in en timmes ansiktsbehandling på Helaling Beauty (så skönt!). Efter det gick jag hem och fixade till mig inför kvällen, som skulle spenderas med kollegorna ifrån Gullbergs. Det hela började på Gullbergs med några glas mousserande vin och snacks, innan vi tog en taxi till Kippers Källare för att äta. Jag åt en toast skagen till förrätt och Dovdjort till huvudrätt, vilket var super gott. Efter en lång och trevlig middag gick vi vidare till Bånken där det blev ytterligare ett par glas mousserande vin, vilket tog ut sin rätt under lördagen... 
 
I söndagskväll var blev jag och Jens hembjudna på middag och spelkväll hos Tobbe och Erica. Det var ett trevligt intiativ och jag fick en husesyn i deras nyinköpta hus och träffa deras lilla bebis Tyra på 3 månader (som såklart var super söt och snäll). Det var en bra avslutning på veckan. Tråkigt att jag inte vann i vårt spel bara...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback