Ett materiellt monster

2013-09-18 @ 19:49:00 Permalink Inredning Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det är så mycket som jag vill ha för tillfället. Eller som vi vill ha till vårt hem osv. Som exempelvis en ny garderob (vår nuvarande håller på att braka ihop), nya sängar, lägga nytt golv i sovrummet, byta innerdörrarna...
 
Jag drömer om en massa materiela ting som inte är livsdnödvändiga, men som ändå skulle göra mig glad ända in i själen när det väl kom på plats. Förnuftet i mig säger nej, blankt nej, och ber mig att ha is i groggen. Men monstret i mig som älskar materiella ting begär allt mer och skriker för fullt för att försöka överrösta förnuftet. 
 
Det har med hösten att göra. Det vet jag. På hösten vill jag alltid ha en "ny start" och ett renoveringsprojekt passar bra in då. Jag har hemnet knarkat under dem senaste veckorna. Färg och form inspirerar mig något oerhört, ibland känns det som att jag nästan livnär mig på det. Jag drömmer mig bort till en helt annan värld.
 
Fast att vi har råd, kapitalet finns ju där, så säger ändå förnuftet till mig att jag bör vänta med allt sånt tills jag har ett fast jobb - en fast inkomst - en finansiell trygghet. Det är "onödigt" säger den ena rösten i mitt huvud. Men sen kommer där dagar då jag blir trött på att vara förnuftig och väljer att bara ha kul istället, medan man lever!
 
Vi får se vilken sida som segrar.
 
 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback