2014

2014-01-02 @ 15:55:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Första inlägget för i år! 

Den sista kvällen 2013 spenderades i en lägenhet några hus bort ifrån oss här på söder, tillsammans med tre andra trevliga par. Vi hade en knytis där varje par hade fått vars ett land och en typ av rätt som skulle tillagas. Väldigt kul idé! Det blev dels en spännande middag och kändes samtidigt roligt eftersom man fick testa på sånt som man aldig annars skulle få för sig att laga. 

Jag hade en super trevlig kväll och var inte i säng försen halv fem på morgonen... All mat var jätte god, det var en härlig stämning och vi skålade och sjöng friskt!

Hoppas att ni också hade en bra nyårsafton!


Emelie och Markus hade dukat jätte fint




Förrätt nr 1 - Ryssland. Blinier, en typ av rysk pannkaka med en lite räkröra och löjrom på toppen. Jätte gott!


Förrätt nr 2 - Australien. Jag och Jens gjorde en "aussie burger with the lot" i miniformat. En burgare med sallad, tomat, ost, bacon, ananas, rödbetor, ägg och ketschup! Den var dubbelt så hög som den var bred.

Jag gick all in och stekte mycket tjusiga ägg att läggga på toppen. Tog sjukt lång tid...


Huvudrätt - Somalia - Lammracks, sötpotatisgratäng med chevrecremé och rödvinsås! Mums!


Efterrätt - USA. En super härlig cheeasecake variant med vit choklad (om jag inte minns fel) och bär, marsmellows och kolacreme till! Frisk och god avslutning!


Min prins!


Efter tolvslaget kände pojkarna att dem äntligen kunde sätta sig i soffan och ta av sig fluga och slips!
 

Och så slänger jag in en bild på första frukosten för året (som vi åt kl 14.30 - får man säga frukost då?)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback