Ut med det gamla, in med det nya

2014-01-10 @ 22:54:00 Permalink Mitt Liv Kommentarer (0) Trackbacks ()

Som jag nämnde för inte så länge sedan så ska jag och Jens renovera vårt somrum under våren. Vi är i desperat behov av en ny garderob och så fort vi började prata om det blev det som en lång följetång om vad det skulle innebära och vilka andra ändringar vi behövde göra i rummet i så fall. Diskutionen slutade i att vi får riva ut allt och dra in nytt, eftersom det mesta var beroende av varandra. Kul, men kostsamt!
 
Båda var lediga igår och passade därför på att köra till IKEA för att titta ut allt som vi behöver köpa. Vi var där i flera timmar och det slutade med att vi fick med oss ett badrumsskåp och lite annat smått och gott hem! 
 
Dagens projekt har därför varit att dels städa ut julen och att montera ihop det nya badrumsskåpet, vilket har tagit i princip hela dagen. Men nu är vi nöjda och glada. Det blev LILLÅNGEN högskåp med två anslutningshyllor, vilket blev en betydligt bättre lösning för oss. Det är mindre än det förra skåpet vi hade, därför känns det mycket luftigare och fräschare nu. VI har ju ett gamalt badrum med 70-tals kakel som är gul/orange, vilket kanske inte anses vara det snyggaste idag. Men med tiden, när man bor i det, så får det ändå sin charm! Vi har moderniserat badrummet med nya skåp, blandare, lampor och krokar vilket gör att vi trivs ganska bra med gul/orange kakel ändå.
 
 
Dagens granplundring


Den söta tygpåsen som min moster har gjort till mig får nu förvara toarullar, samtidigt som den döljer några fula slangar!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback